Atunci cand inmatriculati o masina adusa din strainatate, aveti nevoie de o planificare atenta, rabdare, timp liber si informatii corecte si actualizate. Pentru a va ajuta, va propunem un plan in 10 pasi pentru a inmatricularea automobilului adus din strainatate, fie dintr-o tara membra a Uniunii Europene, fie din afara acesteia.
Un aspect important, valabil pentru toate etapele de mai jos, este sa aveti la dumneavoastra copii dupa toate actele cat si traducerile lor fie autorizate sau legalizate. In mod normal traducerile documentelor ar trebuie sa fie autorizate insa in functie de autoritatile locale exista posibilitatea sa se solicite traducerea legalizata. Verificati acest aspect printr-un telefon al serviciul de inmatriculari apoi apelati la un serviciu de traduceri acte auto
- Apelati la servicii de traduceri acte auto autorizate sau legalizate.
Indiferent de tara de origine a masinii sau daca aceasta este noua sau second-hand, pentru inmatriculare aveti nevoie ca documente masinii sa fie traduse. In functie de tara de unde este achizitionata masina cat si metoda de achizitie aveti nevoie de traducerea documentelor care atesta cumpararea/proprietatea masinii (factura, contract… etc) si documentele masinii ( echivalentul cartii de inmatriculare / talon). Pentru a apela la traduceri acte auto este nevoie ca o copie a documentelor sa fie transmisa pe mail si astfel va putem ajuta cu traducerea autorizata. Pentru traducerea legalizata este nevoie ca documentele in original sa fie prezentate in fata notarului in momentul legalizatii.
In cazul in care masina este noua, aveti nevoie de traducerea facturii de achizitie (sau contractul de vanzare-cumparare), de talonul si de cartea masinii. Daca masina este second-hand, trebuie sa traduceti si Certificatul de Radiere, Cererea de Radiere, Cererea Inmatriculare, Fisa de Inmatriculare si, optional, Cererea de Numere Preferentiale. Aplelati cu incredere la serviciile noastre de traduceri acte auto
- Mergeti la Registrul Auto Roman (cu programare in prealabil).
Programarea se poate face la numarul de telefon 021/9672 sau online (http://pro.rarom.ro/programari.asp). Pentru programare, este obligatorie furnizarea datelor necesare si alegerea zilei si orei; apoi, veti primi un numar de programare cu care va puteti prezenta la RAR la ziua si ora stabilite.
De la RAR aveti nevoie de omologare, de eliberarea cartii de identitate auto, de autentificare si ITP. Pentru eliberarea cartii de identitate, aveti nevoie de: act de identitate, cerere activitate RAR si documentul de inmatriculare in UE (in original + traducere). Daca autovehiculul nu a mai fost inmatriculat in UE, aveti nevoie in plus de documentul care atesta importatorul si de actul de identitate al importatorului (pentru autovehicule noi), dar si de o declaratie de conformitate a carosierului autorizat.
Traduceri Acte Auto
- Declarati autoturismul la Directia de Taxe si Impozite.
Aceasta etapa trebuie realizata, conform legii, in cel mult 30 de zile de la data achizitionarii automobilului (in cazul in care termenul este depasit, veti suporta costul unei amenzi).
- Achitati taxa de inmatriculare.
Acest pas poate fi realizat odata cu cel de mai sus, plata facandu-se in general tot la Directia de Taxe si Impozite. In Bucuresti, aceasta poate fi achitata si la CEC Bank (sectoarele 3 si 5) sau la Posta Romana (sectoarele 2 si 4).
- Depuneti la ANAF cererea pentru calcularea timbrului de mediu.
Pentru calcularea timbrului de mediu, aveti nevoie de cartea de identitate a masinii (obtinuta la pasul 1, de la RAR), documentul de inmatriculare, in original si in traducere autorizata, actul de identitate personal, factura de achizitie impreuna cu traducerea autorizata a acesteia si cererea pentru stabilirea contravalorii timbrului de mediu.
- Achitati timbrul de mediu.
Dupa pasul de mai sus, veti primi o decizie de plata a timbrului de mediu. Pe baza acesteia, achitati suma necesara la casieria ANAF si pastrati chitanta – veti avea nevoie de ea.
- Asigurati-va autoturismul (RCA).
Durata minima a asigurarii este de 6 luni, iar asigurarea trebuie sa fie deja valabila pentru a putea fi acceptat dosarul de inmatriculare.
- Achitati taxa de certificat de inmatriculare la CEC Bank.
Taxa este in valoare de 37 de lei.
Traduceri Inmatriculare
- Mergeti la Primarie pentru a lua masina in evidenta.
Pentru a lua automobilul in evidenta pe numele dumneavoastra, aveti nevoie de: contractul de vanzare (traducere autorizata) , cartea de identitate a masinii, actul dumneavoastra de identitate si fisa de inmatriculare. La aceste acte (de care aveti nevoie in original si in copie) se adauga o cerere primita la Primarie.
- Inmatriculati masina la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (Serviciul de Inmatriculari).
Acolo, trebuie sa prezentati dosarul de inmatriculare, care trebuie sa contina:
- Cererea solicitantului
- Fisa de inmatriculare a vehiculului
- Cartea de identitate a vehiculului
- Documentul care atesta dreptul de proprietate
- Actul de identitate al solicitantului
- Dovada efectuarii inspectiei tehnice periodice (doar pentru masinile second-hand)
- Copia documentului de asigurare obligatorie
- Dovada efectuarii formalitatilor vamale (doar pentru inmatriculare temporara)
- Chitanta primita la plata timbrului de mediu
- Dovada platii contravalorii certificatului de inmatriculare
- Dovada platii contravalorii placutelor cu numarul de inmatriculare
- Certificatul de autenticitate al vehiculului (doar pentru masini second-hand)
Acestia sunt toti pasii pentru a va inmatricula masina. Pentru traducerea facturii, talonului, a cartii masinii (eventual si a documentelor necesare in cazul in care masina este second-hand), puteti apela cu incredere la serviciul nostru de traduceri acte auto autorizate. Indiferent de tara din care provine masina achizitionata noi va putem ajuta cu o traducere pentru acte auto.